Alweer over de helft.. - Reisverslag uit Channel Islands, Verenigde Staten van Dania Menzo - WaarBenJij.nu Alweer over de helft.. - Reisverslag uit Channel Islands, Verenigde Staten van Dania Menzo - WaarBenJij.nu

Alweer over de helft..

Door: Dania

Blijf op de hoogte en volg Dania

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, Channel Islands

Hello allemaal.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn eerste blog heb geschreven, dus ik besloot om maar eens een tweede te gaan maken.
Mijn kijk op Guernsey is heel anders dan een paar weken geleden. Ik heb een lange tijd gehad dat ik me absoluut niet op mijn plaats voelde hier en dat ik het liefst zo snel mogelijk kon vertrekken.
Nu is dat dus andersom, ik zie op tegen mijn vertrek.

Ik heb hier zoveel mensen leren kennen, ik voel me steeds meer thuis.
Mijn collega’s zijn leuk, mijn kamergenootje is leuk en ik trek steeds meer met mensen op waarvan ik dat helemaal niet had verwacht.

Mijn kamergenootje is 16 jaar, ik kan heel goed met haar opschieten. Een collega van mij is 29, en daar kan ik ook heel goed mee opschieten. Zo zie je maar weer dat leeftijd echt niks zegt. Ik leef dus in een staff accommodatie, dat betekent dat er altijd mensen om je heen zijn, altijd gezelligheid dus. Dan klopt er weer iemand op het raam of staat er weer iemand voor de deur… je bent nooit alleen.

Op mijn werk voelde ik me eerst heel ongemakkelijk en vooral onzeker tussen mijn collega’s, ik had het idee dat iedereen me aanzag voor een klein kind (aangezien bijna iedereen hier tussen de 25 en 30 is) en ik was ‘de student’. Nu merk ik dat ik me steeds meer op mijn plaats voel, op momenten dat er niks te doen is kunnen we lekker kletsen of lachen. Over het werk dat ik lever hoor ik niet echt commentaar meer, dus ik neem aan dat ze daar tevreden over zijn. In het begin kreeg ik nog wel eens commentaar dat ik me niet genoeg concentreer en te dromerig ben, daar kan ik me heel wat bij voorstellen. Toch vond ik het heel lastig om met die kritiek om te gaan. Iedereen wordt hier als een volwassene behandeld, maakt niet uit hoe oud je bent. Je bent gedwongen om verantwoordelijk te zijn en dat is een hele goede les voor iedereen.

Hetgene wat ik het meest zal missen hier is het gevoel van vrijheid. Je kan doen wat je wil, wanneer je wil. Als ik me ‘s avonds verveel, loop ik even naar de haven met super mooi uitzicht over de zee, zijn ook meteen alle barretjes en restaurants. Als ik thuis ben en een rondje wil lopen kan ik door de woonwijken heenlopen…

Dit is echt een hele speciale ervaring voor mij, ik heb zoveel nieuwe mensen leren kennen. Iedereen die hier komt heeft een andere afkomst, totaal andere levensstijl, andere interesses en iedereen heeft zijn eigen verhaal en doel in het leven. Alle vooroordelen die ik had over mensen in het begin, kloppen van geen kant. Beter nog: ik kan eigenlijk met iedereen goed opschieten, ook al is iedereen anders.

Mijn ‘sociale leven’ is flink gegroeid, in het begin zat ik alleen maar in mijn kamer te Skypen of films te kijken. Na enkele veranderingen ga ik nu heel veel uit, doe leuke dingen en sta open voor alles.
Het is zo apart om een heel eigen leven te hebben hier, nieuw huis, nieuwe vrienden, nieuwe baan. Ik ben helemaal alleen hier en het verbaast me dat ik het zo goed volhou, ik had niet gedacht dat ik me zou redden en dat het me zou bevallen. Ik zal weer helemaal om moeten schakelen naar mijn oude leven als ik terug ben, en helaas moet ik dan weer afscheid nemen van alles wat ik hier op heb gebouwd. Toch heb ik wel heel veel zin om mijn ouders en vrienden weer te zien.

Er zijn ook dingen die ik totaal niet zal missen, bijvoorbeeld:
Uren dat er niks te doen is op het werk, het vieze ongezonde vette eten hier, de champignons die echt in elk gerecht zitten… de zuiplappen, de bekakte verwende meisjes hier die liters parfum dragen, de slechte Wi-Fi verbinding in mijn kamer etc etc :p

Ook ga ik vrijdag naar Jersey, het andere eiland waar mijn klasgenootjes zitten. Binnenkort ben ik ook al jarig, daar heb ik ook wel zin in. Waarschijnlijk is het weer niets bijzonders op de dag zelf, maar ja. Ik vind het wel lastig dat ik niet lekker in Griekenland vakantie zit te vieren nu, wat ik elk jaar doe. Elke dag moet ik weer werken en de enige vakantie die ik heb is het weekend.

Maar ik merk dat ik alweer over niet-zo-belangrijke dingen ga praten, dus ik hou ermee op. Ik hoop nog een keer te schrijven voordat ik wegga hier.
Doei 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Channel Islands

Dania

Actief sinds 25 Mei 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 2523

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 10 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: